Predaj je komplexný proces skladajúci sa z množstva vstupný faktorov. Mnohé neviete ani ovplyvniť, no niekedy stačí nepatrná zmena a vaše tržby sa môžu zdvojnásobiť. Náš klient nám to potvrdil.
Ako sme písali v článku Ako zvýšiť tržby o 20% platobné možnosti ako prijímanie platobných kariet a NFC platieb pomocou terminálu vedia uspokojiť zákazníka a spríjemniť mu nákup. Navyše ho neposielate z obchodu preč a je väčšia šanca, že si u vás niečo kúpi.
Nielen zo štatistík, ale aj na základe našich skúseností vieme, že platobné terminály pomáhajú zvýšiť tržby prevádzky v priemere o 20%.
Malá zmena s veľkým následkom sa udiala u nášho klienta
Nakoľko jeho prevádzka neprijímala platobné karty a my sme mu toto riešenie odporúčali a aj inštalovali, vedeli sme že príde k nárastu tržieb. Nárast, ktorý klient zaznamenal neprekvapil len jeho, ale aj nás.
Jednalo sa o v butiku v nákupnom centre, ktorý sme oslovili s ponukou o nezávislý platobný terminál. Butik bol malý a nenápadný no s pomerne pestrou ponukou. Majiteľ sa najprv bál všetkých poplatkov, no po vysvetlení, že nami ponúkaný terminál obchádza banky a je priamo napojený na inštitúciu preberajúcu ako Visa a MasterCard sa nechal na terminál nahovoriť.
Po tom, čo prevádzka nainštalovala nezávislí platobný terminál prišiel šok. Ich tržby sa zvýšili o 100% mesačne.
Ako sa to mohlo stať? Sami sme sa nad tým začali zamýšľať po ďalšom mesiaci, aby sme vylúčili zhodu okolností alebo extrém daného mesiaca. Situácia sa opakovala a my sme začali porovnávať situáciu pred a po.
Ženy často nakupujú impulzívne a rýchlo. Rovnako aj muži pri sortimente určených pre nich, ale v tomto prípade išlo najmä o dámy. Ženy nakujú impulzívne hlavne keď sa jedná o tovar podliehajúci emóciám. Najmä to môžeme vidieť v móde a doplnkoch. A kabelky nimi nepochybne sú. Butik najprv nechcel prijímať platobné karty s názorom, že prístroj je drahý a v blízkosti je bankomat. Ale nie každý je zákazníkom danej banky a nie každý chce vyberať peniaze z bankomatu inej banky, či merať k nemu cestu a vynaložiť pri nákupe extra námahu.
Odstráňte prekážky
Ako je to možné, že sa tržby zdvojnásobili? Ako už bolo naznačené, takýto sortiment môžme zaradiť do emočného nakupovania. Niečo vidíte, páči sa vám to, tak si to chcete hneď kúpiť. Akonáhle je v tomto procese prekážka, odchádzate bez kúpy a po chvíľke máte hlavu plnú pochybností, či to vôbec potrebujete. Teda ak sa predaj neuskutoční v čo najkratšom čase, zákazník stráca záujem. Preto prevádzka zvýšila predaj o 100%. Dopyt tam bol a bude, no mali prekážku v rýchlom obsluhy zákazníkov pri platbe. Ženy aj pred umiestnením terminálu chodili do butiku. Počas obeda išli okolo, niečo videli vo výklade, čo zachytilo ich pozornosť. Obhliadli si danú kabelku a ak chceli platiť kartou a nemohli, išli preč. Prevádzka teda nevyužívala možnosti a nevidela tento dopyt svojich zákazníkov. A mala aj neopodstatnený strach. Náklady na platobný terminál sa vrátili v priebehu pár dní. Dnes už sú sieťou predajní vo viacerých nákupných centrách. Nepatrná zmena s veľkým výsledkom.
Nevedeli sme pochopiť, že takáto hlúposť vie odradiť zákazníkov. Bankomat je za rohom našej predajne. Zistili sme, ako môže mať nepatrný detail vplyv na zákazníka a ako líši naše a jeho vnímanie problému. Sme radi, že sme sa nechali prehovoriť na platobný terminál. (Peter, majiteľ)
Ako vidíte, vnímanie prevádzky je často iné, ako vnímanie zákazníka. Sami si musíme stále klásť otázku, čo nám prekáža pri nákupe a ako by sme to mohli napraviť.
Nepatrná zmena pomohla spoločnosti k rastu a rozšíreniu. Dnes majú 6 prevádzok a stále rastú.
Skúste sa aj vy vcítiť do role zákazníka a popremýšlať, čo vám prekáža u iných. Spĺňa to váš podnik? Vždy sa nájde niečo, čo sa dá zlepšiť.
Ak máte záujem o naše služby, neváhajte nás kontaktovať.
+421 915 222 071